چگونه با ماشین شخصی به آذربایجان سفر کنیم؟

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    به وبلاگ من خوش آمدید

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 13
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 22
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 1
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 2
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 7
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 23
    بازدید ماه بازدید ماه : 23
    بازدید سال بازدید سال : 171
    بازدید کلی بازدید کلی : 4164

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.135.200.211
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاور تحصیلی | آزمون کنکور - ارشد - دکتری -انتخاب رشته و آدرس avaymoshaver.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

چگونه با ماشین شخصی به آذربایجان سفر کنیم؟

 

برای مسافرت رفتن به بیرون از کشور با ماشین شخصی خویش به موارد ذیل بیچارگی دارید:
۱-مجوز بیرون کردن ماشین از مملکت (کاپوتاژ)

۲- دفترچه بین المللی ماشین (سند)

۳- تصدیق (رانندگی) بین المللی

-۴ نمره بین المللی

برای اخذ مجوز گمرکی اتومبیل (کاپوتاژ) باید در شهرستان ها به گمرک مرکز استان آن شهر یا

به گمرک طهران و یا به گمرکات مرزی مراجعه کرد .

مدارک باره بیچارگی برای کاپوتاژ در گردانیدن گمرک

مدارک مورد دربایستن دربرگیرنده :

اصل و فتوکپی سند ماشین، کارت ماشین، برگه سبز ماشین، گواهینامه، شناسنامه، کارت ملی، و پاسپورت می شود.

در گمرک بعد از ارایه مدارک و بازدید ماشین توسط مامور باژگاه برگه ای به نام مجوز خروج ماشین، کاپوتاژ، می دهند که معمولا شش ماه یا یک سال اعتبار دارد. که بعد از انقضاء باید ابطال شود الی جریمه نشوید .

برای گرفتن گواهینامه بین المللی، کارت بین المللی ماشین و همچنین نمره زرد رنگ بین اللملی ماشین IR-43143 – اصل و کپی مدارک بالا به اضافه پروانه برونرفت ماشین (کاپوتاژ) لازم است.

با نشان دادن برگه گمرکی (کاپوتاژ) به قسمت خروجی می طاقت رفت و پس از بررسی مدارک ماشین که وقت چندانی هم نمی گیرد نوبت به مهر خروج پاسپورت ها می رسد که در اسرع وقت انجام می شود. باید پروا کرد که مجوز ورود ماشین به آذربایجان تا یک سنه اعتبار دارد و در طی این یک سال می طاقت بدون محدویدت تردد داشت اما پس از سپری شدن مدت اعتبار مجوز، باید حتما تمدید گردد.

 

 

اینجا شرایط کاپوتاژ کردن اتومبیل و دریافت تصدیق (رانندگی) بین المللی را به طور کامل روشنگری داده ایم.

پرداخت عوارض برونرفت از مرز

برای خارج شدن از مرزهای ایران، شما باید عوارض خروج از مملکت را بپردازید. عوارض برونرفت از کشور به چهره زمینی در سنه ۱۳۹۶ به مبلغ ۲۵۰۰۰ تومان است که باید به حساب مشخص شده بدست بانک ملی ایران واریز شود. عدد حساب ۲۱۱۰۱۰۰۲۵۰۰۰۹ بانک ملی ایران به اسم گردانیدن همه امور مالیاتی؛ و برای برونرفت از کشور از مرز جلفا شماره حساب ۰۱۰۷۹۴۵۱۳۱۰۰۷ بانک ملی ایران به نام منطقه آزاد ارس جلفا در نظر گرفته شده است. شما باید عوارض را در هر کدام از شعب بانک ملی بپردازید و فیش واریزی را در هنگام برونرفت از حتماً به ماموران مرزی نشانه دهید.قبل از ادامه توضیحات لازم به ذکر است که سفر به آذربایجان به این شکل زمان زیادی میبرد و سختی های خودش را دارد.شما اگر می خواهید آسان تر به این کشور سفر کنید بهترین راه سفر با تور آذربایجان است که می توانید از طریق یکی از آژانس های مسافرتی معتبر مثل مسیر سبز به راحتی به آذربایجان سفر کنید.

سفر از راه حتماً بیله سوار موغان

برای رسیدن به بیله سوار، اگر از غرب کشور می خواهید وارد حتماً شوید ابتدا باید به تبریز رفته و متعلق به جا رهی بیله سوار شوید. برای این کار، بعد از رسیدن به شهر تبریز باید از سمت شمال شهر، وارد جاده اهر شوید؛ بعد از رسیدن به اهر به طرف مشکین شهر بروید و بعد با گذر از شهر گرمی، به بیله سوار خواهید رسید. از اهر به سمت مشکین شهر و مخصوصا بعد از گذر از گردنه گئویجه بئل göycə bel طبیعت جلوه دیگری دارد و سرسبزی آن چشم ها را خیره می کند. از مشگین شهر لغایت بیله سوار ۱۶۸ کیلومتر فاصله است که بعد از عبور از گرمی مناظر بی نظیر دشت مغان نمایان خواهند شد. در مجموع، فاصله تبریز تا بیله سوار ۳۲۷ کیلومتر است که بین ۴ لغایت ۵ ساعت درازا می کشد که ازتبریز به بیله سوار برسید. مسیر دیگری هم برای رفتن از تبریز به بیله سوار هستی دارد که البته کمی طولانی تر است. برای رفتن از این مسیر، از تبریز باید به جلفا بروید، پس از جلفا به سمت اصلاندوز و پارس آباد و از آنجا خود را به بیله سوار برسانید.

از کران بیله سوار، پس از طی آیین ها مرزی و گمرکی، لغایت شهر باکو ۲۱۲ کیلومتر راه باید طی کنید. نخستین شهری که در برونرفت از کران به آن می رسید بیله سوار آذربایجان است. شهری کوچک که از لحاظ مبلمان شهری و نظافت معابر، بسیار پاکیزه است. شهر بعدی که جاده متعلق به عبور می کند سالیان (Salyan) اسم دارد و به لحاظ اقلیمی یگانه از شهرهای گرم جمهوری آذربایجان محسوب می شود. در شهر سالیان، صنعت دامداری و زارع رونق دارد و گوشت این منطقه چه گاو و چه گوسفند در این جمهوری زبانزد خاص و عام است. اغلب رستوران های واقع در مسیر، غذاهای با کیفیت، تنوع و قیمت پسندیده ارائه می دهند. گرچه نما رستوران ها چندان تجملی نیست ولی آراسته است و سرویس دهی مناسبی دارد. حدود ۱۰۰ کیلومتر که از مرز دور شوید، دریای خزر نمایان می شود و به تدریج که به باکو مزدیک می شوید تأسیاست نفتی و صنعتی، در ساحل جاده به چشم می خورند.

از بی گمان ایران تا باکو در حال حاضر جاده ای دوبانده است با این حال دولت جمهوری آذربایجان پروژه ای در دست اجرا دارد که بر اساس آن جاده موجود تا حد گرجستان و روسیه به شکل اتوبان در خواهد آمد. در حال آماده دسته هایی از این اتوبان بازگشایی شده که از کیفیت آسفالت فوقانی برخوردار است و حداکثر سرعت در آن ۹۰ Km/H تعیین شده است.

 

سفر از راه حتماً آستارا

پس از عبور از کران ایران، و عبور کردن از پل رودخانه آستارا، وارد ساختمان امور گمرکی آذربایجان می شوید و مدارک مربوطه یعنی استشهاد نامه بین المللی، کارت بین المللی ماشین و پاسپورت را تحویل می دهید. سپس برای صدور بیمه نامه ماشین به بخش دیگری می روید لغایت عوارض مربوط به بیمه را پرداخت کنید. در مرحله بعد، بیمه نامه و باقی مدارک را به همان ساختمان اول می برید تا پروانه آمدوشد در خاک آذربایجان برای شما صادر شود.

حدود ۵۰۰ متر که از مسیر مرزی گذشتید به شهر استارا در جمهوری آذربایجان خواهید رسید که نسبت به همتای ایرانی خود، از وسعت اقلیت برخوردار است. جاده ای که از آستارا به باکو می رود الی بیله سوار آذربایجان، جاده ای جنگلی ولی پر دست انداز است. پس از بیله سوار از تراکم جنگل کاسته می شود و دشت ها و مزارع اغلب به چشم می خورند. بیشینه سرعت در جاده، در برخی از نقاط ۱۰۰ کیلومتر و در جاهای سایر ۹۰ کیلومتر بر ساعت است و ایستگاه ها و دوربین های پلیس در تمام درازا گذرگاه هستی دارند و در اجرای قوانین راهبری و رانندگی، زیاد ریزبین اند. از آستارا تا باکو نزدیک ۳۵۰ کیلومتر مسافت است که بین ۴ تا ۵ ساعت درازا می کشد الی به آنجا برسید. در طی مسیر، مکنده های بنزین و رستوران ها هستی دارند و نگرانی از بابت سوخت و خوراکی وجود ندارد. قیمت بنزین در جمهوری آذربایجان از ۷۰ قپیک (حدود ۲۰۰۰ تومان) الی ۹۵ قپیک (۲۷۰۰ تومان) متغیر است.

 



تاریخ ارسال پست: سه شنبه 26 شهريور 1398 ساعت: 16:5
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: